Klubben

Dansk Pony vædeløbsforening er Danmarks ældste ponytravklub, stiftet i 1967 af travsportsinteresserede forældre og deres børn. Dengang lå banen i Brøndby, men i 1974 så den dagens lys på Krogenbergbanen i Kvistgård, (hvor den ligger i dag).
Også denne gang blev banen grundlagt af frivillige børn og forældre, uden nogen form for støtte eller tilskud.
Krogenbergbanen ligger i de naturskønne omgivelser på Helsingørsvej i Kvistgård, ca. 2 km syd for Helsingør Motorvejens afslutning.

Banen er 500 m lang og med plads i bredden til ca. 4 ponytraver med sulky. Der er dommertårn, tilskuere pladser i tørvejr, en kiosk og en ponybørs. Der er indlagt el, vand og toilet.

I dommertårnet bliver der taget tid på ponyerne og udregnet 1000 m tider.

Indl¸bsrækkefølgen bliver noteret og præmier overrakt, gerne sponseret af velvillige private og erhvervsdrivende.

Fra højttalere rundt på banen og på op tøjrings arealet lyder musik mellem løbene og under løbene, desuden er der kommentar til selve løbet.

I ponybørsen kan man gamble på sin favorit og vinde flotte præmier, vin, chokolade m.m.

I kiosken sælges der både, sodavand, pølser, kaffe, kage, is, slik m.m

Der køres hver anden lørdag i sommerhalvåret ca. 9-10 løbsdage.

Løbsåret slutter med en tur i skoven til Halloween i oktober.

Og så er der fri parkering.